- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo šiol suklastota automobilio rida taps ir oficialiu vargu automobilių savininkams. Kol kas atliekant automobilio techninę apžiūrą tai bus žymima kaip nedidelis mašinos trūkumas, o po dvejų metų dėl suklastotos ridos automobilio savininkas gali likti ir be techninės apžiūros. Ekspertai prieš perkant automobilį pataria pasidomėti ne tik pardavėjais, bet ir automobilio istorija, praneša LNK.
„Dažnai pardavėjas net nepasivargina, įdeda senas nuotraukas dar prieš atsukimą, o jau užrašo ridą, kokią nori. Kas turi kompiuterinių žinių ir užsiima automobilių elektronikos tvarkymu, tai tikrai kas antras gali tą padaryti“, – kalbėjo Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.
„Pirkdamas automobilį tu gerokai permoki, nes nuo ridos priklauso jo kaina. Antra problema yra ta, kad, kai tu nežinai, koks iš tikrųjų nuvažiuotų kilometrų skaičius, tai tu neturi atskaitos taško, kokius automobilio agregatus reikia keisti“, – dalijosi Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Siekiama dar labiau pažaboti ridos klastojimus, o dabar atsiranda ir tam tikri pokyčiai.
„Įsigalioja naujas reikalavimas, taikomas privalomosios techninės apžiūros metu. Atsiranda sąvoka – neigiama rida. Neigiama rida yra tokia, kuri yra mažesnė, nei buvo fiksuota ankstesnės techninės apžiūros metu. Nuo 2013 m. tai buvo vertinama kaip didelis trūkumas“, – kalbėjo LTSA Transporto veiklos skyriaus patarėjas Simonas Mažionis.
Dabar, atliekant automobilio techninę apžiūrą, suklastota rida bus žymima kaip nedidelis trūkumas, o po dviejų metų dėl suklastotos ridos automobilio savininkas gali likti ir be techninės apžiūros.
„Transporto priemonės bus stebimos atidžiau. Tas trūkumas, kuris šiandien yra nedidelis, po dviejų metų bus traktuojamas kaip didelis trūkumas, kuris jau nesuteikia teisės dalyvauti viešajame eisme“, – teigė S. Mažionis.
„Atsakomybė lieka paskutiniam automobilio savininkui. Turėtų patikrinti prieš pirkimą. O su šios dienos technologijomis tai tikrai įmanoma“, – dalijosi praeivis.
Atsakomybė lieka paskutiniam automobilio savininkui. Turėtų patikrinti prieš pirkimą.
„Pas mus praeitų metų duomenimis yra užfiksuota maždaug 7 tūkst. automobilių, kuriems rida atsukta daugiau nei 50 tūkst. kilometrų. Kiekviename techninės apžiūros lape yra ankstesnių vizitų apžiūros įrašai apie ridą. Jei ta rida sumažėjusi nuo praeito karto, tai reikėtų susirūpinti“, – pasakojo R. Gabartas.
Ekspertai pataria pirkti automobilius iš patikimų pirkėjų, taip pat rekomenduoja pasidomėti jo istorija.
„Iš užsienio atvežtiems automobiliams tai negalioja. Tie nesąžiningi pardavėjai, kurie veža iš užsienio, ir toliau klastos tas ridas“, – nuogąstavo V. Baršys.
„Situacija keisis iš esmės, kai parametrus vertins ne tik techninė apžiūra, bet ir kiekvieną kartą keičiantis automobilio savininkui. Kiekvieną kartą atvažiavus į servisą, kiekvieną kartą sudarant draudimo sutartis. Labai lengvai galėsi atsekti, kur ir kada buvo suklastota ta rida“, – kalbėjo R. Gabartas.
Anot iniciatorių, pereinamasis laikotarpis reikalingas, kad vairuotojai netaptų situacijos įkaitais. Kai iš pažiūros tvarkingą automobilį nusipirkę išgirsta, jog rida suklastota.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas svarstys siūlymą įpareigoti pavežėjus fiksuoti vaizdą ar garsą automobilio salone3
Seimas svarstys siūlymą įteisinti prievolę pavežėjams automobilio salone įrengti vaizdo registratorių ar garso įrašymo įrangą. ...
-
Eismo įvykio liudininkas: faktai nusveria nuomonę1
Įvykus eismo nelaimei svarbus vaidmuo tenka ne tik joje dalyvavusiems, bet ir įvykį mačiusiems žmonėms. Liudininkai gali suteikti naudingos informacijos ir policijos pareigūnams, ir vykstant teisminiam ginčui. ...
-
Muitinė neleis apeiti sankcijų2
Lietuvos muitinė sugriežtino reikalavimus eksportuojamų, taip pat reeksportuojamų ar gabenamų tranzitu iki penkerių metų senumo automobilių dokumentams. ...
-
Sukčiai nesnaudžia: kaip apgaudinėjami naudotų automobilių pirkėjai?
Per metus Lietuvoje parduodama beveik 0,5 mln. transporto priemonių. Dauguma jų – ne nauji, išpuoselėti, o gerokai gyvenimo matę ratuočiai. Naudotų automobilių pirkėjai patiria didelių nuostolių, nes šioje rinkoje netrūksta nes...
-
Vardinių numerių kaina klaipėdiečių nebebaugina: koks užrašas – populiariausias?6
Nuo šių metų pradžios vardiniai automobilių numeriai ženkliai pabrango, bet uostamiesčio gyventojų tai nesustabdė – šiemet tokius numerius įsigijo triskart daugiau klaipėdiečių nei pernai. Unikalūs valstybiniai numeriai tampa d...
-
Kauno senamiestyje – parkavimo pokyčiai27
Kauno taryba priėmė sprendimą apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį tiems, kurie šią zoną kerta tranzitu. Kad sistema veiktų tinkamai, reikia pakoreguoti ir parkavimo zonų įkainius. ...
-
Seimas spręs dėl baudų už taršius automobilius7
Seimas ketvirtadienį balsuos, ar sušvelninti vairuotojų ir savininkų atsakomybę už jų automobilių keliamą taršą keliuose. ...
-
Įvardijo, kokiomis priemonėmis bandys suvaldyti kelių erelius: ne visi vertina teigiamai61
Kelių direkcija kuria planus, kaip suvaldyti greičio viršytojus. Tiesa, galbūt naujų greičio matuoklių ir nestatys, tačiau perėjų ir vadinamųjų „gulinčių policininkų“ bus daugiau. Saugaus eismo ekspertai įsitikinę, kad preven...
-
Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas24
Penktadienį Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas. ...
-
Stebėtinas aplaidumas: prasitęsti vairuotojo pažymėjimą vėluoja tūkstančiai18
Lietuvoje daugiau kaip 1,5 mln. žmonių turi vairuotojo pažymėjimą, tačiau kasmet šimtai tūkstančių lietuvių vėluoja laiku jį pasikeisti. Taip vairuotojai ne tik rizikuoja gauti baudą, bet ir gali turėti nemalonumų įvykus eismo įvykiui. ...