- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas sugriežtino taksi ir pavežėjų veiklą – nauja tvarka įsigalios nuo 2025-ųjų, kada baigs galioti dabar veikiantys vairuotojų leidimai ir reikės gauti naujus.
Parlamentarai ketvirtadienį priėmė naujus apribojimus ir įpareigojimus numatančias Kelių transporto kodekso pataisas: už balsavo 127 Seimo nariai, prieš buvo vienas, niekas nesusilaikė.
Konservatorius Jurgis Razma tvirtino, kad pakeitimų laukė norintys kokybiškas paslaugas gauti žmonės ir taksi bei pavežėjai, norintys dirbti skaidriai.
„Kai į rinką plūstelėjo vairuotojai iš trečiųjų šalių, gerai situacija neatrodė“, – Seimo posėdyje teigė jis.
J. Razma taip pat pabrėžė, kad pataisos nebeleis pavežėjams važinėti taksi automobiliais su plafonais. Jis taip pat pripažino, kad pakeitimai apribos trečiųjų šalių piliečių galimybes teikti šias paslaugas.
Konservatorius Vilius Semeška vylėsi, kad pavežimų rinkoje sumažėjus vairuotojų iš trečiųjų šalių pagerės klientų aptarnavimas.
„Nežinia, kaip ten sveikatos būklė pas juos yra, ar regėjimas, ar klausa geras, tačiau jie vairuoja mūsų gatvėse, stabdo eismą ir ta vairavimo kultūra ne visuomet yra tokia, kokios mes norėtume“, – sakė jis.
Vakar jau pasitikrinau patekdamas su „Bolt“ į avariją – vairuotojas mėgino per rakto skylutę patekti ten, kur automobilis niekaip netilptų.
Buvęs krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas tikisi, kad sugriežtinimai padidins vairavimo kokybę.
„Vakar jau pasitikrinau patekdamas su „Bolt“ į avariją – vairuotojas mėgino per rakto skylutę patekti ten, kur automobilis niekaip netilptų“, – Seime teigė A. Anušauskas.
Ekonomikos komitete dirbantis Andrius Kupčinskas pabrėžė, kad dabar licencijos išduodamos netikrinant, ar vairuotojas atitinka reikalavimus: „Pirma išduodama licencija, o paskui tikrinama, ar pavežėjas atitinka tuos reikalavimus“.
Tuo metu „valstietis“ Valius Ąžuolas aiškino, kad pavežėjų problema yra daug didesnė nei kosmetiniai pataisymai, nes nesprendžiama mokesčių mokėjimo problema.
Socialdemokratas Gintautas Paluckas pabrėžė, kad taksi ir pavežėjų vairuotojai privalės turėti ne bet kokios, o B kategorijos vairuotojo pažymėjimą.
Pataisos numato, kad nuo kitų metų Lietuvoje taksi ir pavežėjų paslaugas galės teikti tik tie vairuotojai, kurie turės galiojantį Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės ar NATO šalyje, Šveicarijoje arba Ukrainoje išduotą pažymėjimą.
Šis pakeitimas aktualus daug vairuotojų, nes Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, dabar su trečiųjų šalių vairuotojo pažymėjimais Lietuvoje važinėja apie penktadalis pavežėjų.
Taksi vairuotojai turės naudoti su spausdintuvu sujungtą taksometrą arba taksometrą ir kasos aparatą.
Seimas taip pat nustatė daugiau reikalavimų vairuotojams, norintiems tapti taksi vairuotojais ar pavežėjais, įtvirtinamos pareigos keleivių vežimo organizatoriams, pavėžėjamas, taksi vairuotojams, dispečerinėms bei įmonėms. Kaik urie reikalavimai įsigalios nuo šių metų gegužės 6-osios.
Taip pat vairuotojams bus keliamas nepriekaištingos reputacijos reikalavimas, kai prašys leidimo dirbti.
Pavėžėjai keleivių vežimo organizatoriui turės nurodyti savo sąskaitos numerį ir pateikti tai įrodantį dokumentą – banko išrašą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Baudos už savavališkų statinių naudojimą bei pakartotinius pažeidimus augs dvigubai
Seimas padvigubino baudas gyventojams už savavališkų statinių naudojimą, neleistinų statybų, rekonstravimo, kapitalinio remonto ar griovimo pakartotinius pažeidimus. Jos įsigalios nuo lapkričio 1-osios. ...
-
Mažiausia metinė infliacija Baltijos šalyse balandį išliko Lietuvoje, didžiausia – Estijoje
Mažiausia metinė (12-os mėnesių) infliacija Baltijos valstybėse balandį išliko Lietuvoje, o didžiausia Estijoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
R. Pocius: tiekėjai negalėjo iš vartotojų reikalauti grąžinti lėšų už nutrauktas sutartis2
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius kartoja, kad nepriklausomi elektros tiekėjai ir iki praėjusių metų vasaros negalėjo gyventojams, mažoms bei labai mažoms įmonėms numatyti sutarčių nutraukimo, tiekėjo ke...
-
„Via Lietuva“ ruošiasi pradėti pernai sausį įgriuvusio tilto Kėdainiuose rekonstrukciją6
Valstybės valdoma bendrovė „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija, LAKD) ruošiasi pradėti rekonstruoti 2023 metų sausį įgriuvusį tiltą per Nevėžį Kėdainiuose. ...
-
Senovėje šis desertas buvo tik ant karalių stalo: ar dabar jis daugeliui irgi taps prabanga?
Kol prekybos tinklai varžosi, kieno pigiausias būtiniausių prekių krepšelis, viskas nepaliaujamai brangsta toliau. Jei ne „išmetamos“ akcijos, daugeliui prabanga taptų taip pat ir kava, nekalbant apie kitus maisto produktus. Pasa...
-
LAT: teismas turės iš naujo nagrinėti, ar e. tollingo sistemos rangovė pasirinkta teisėtai
Apeliacinis teismas iš naujo turės vertinti, ar milijoninės vertės elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, diegimui bendrovė „ProIT“ buvo pasirinkta teisėtai, nusprendė Lietuvos Aukščiaus...
-
Vilniečius už balandį pasieks perpus mažesnės sąskaitos3
Nepaisant prognozių, kad per anksti sostinės savivaldybei baigus šildymą ir vėl jį atnaujinus vilniečiams teks už tai susimokėti daugiau, sąskaitos už balandį juos pasieks perpus mažesnės. ...
-
R. Pocius: gamtinių dujų kainos antrą pusmetį gyventojams turėtų likti panašios2
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius sako, kad gamtinių dujų kainos antrąjį šių metų pusmetį gyventojams turėtų išlikti panašios į esančias balandį–birželį, arba tokios pat. ...
-
Balandį – suderinta 0,4 proc. metinė, 0,3 proc. mėnesio infliacija1
Balandį apskaičiuota metinė infliacija Lietuvoje pagal su kitomis Europos Sąjungos (ES) valstybėmis suderintą vartotojų kainų indeksą siekė 0,4 procento. ...
-
Kas ir kiek mokės už įvažiavimą į Senamiestį?92
Aiškėja, kad už įvažiavimą į Kauno senamiestį teks mokėti tiems, kurie šią vietą tiesiog kerta tranzitu. Jei automobilis paliekamas stovėti, mokestis bus imamas kaip už parkavimą. ...