- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Piketas prieš „Rail Baltica“: Panevėžio krašto gyventojai prašo prezidento imtis iniciatyvos
-
Piketas prieš „Rail Baltica“: Panevėžio krašto gyventojai prašo prezidento imtis iniciatyvos
-
Piketas prieš „Rail Baltica“: Panevėžio krašto gyventojai prašo prezidento imtis iniciatyvos
-
Piketas prieš „Rail Baltica“: Panevėžio krašto gyventojai prašo prezidento imtis iniciatyvos
-
Piketas prieš „Rail Baltica“: Panevėžio krašto gyventojai prašo prezidento imtis iniciatyvos
Antradienio vidudienį Daukanto aikštėje prie Prezidentūros keliolika vadinamosios „Rail Baltica“ viešojo intereso gynimo grupės aktyvistų susirinko į piketą, taip išreikšdami kritiką šio geležinkelio transporto projekto įgyvendinimo planams Panevėžio rajone.
Susirinkusieji buvo nešini plakatais bei buvo parengę stendą, kuriame žmonės galėjo susipažinti su informacija apie projekto įkainius, ketinamas statyti stotis ir geležinkelius. Į sostinę atvykę Panevėžio krašto gyventojai piktinasi, jog „Lietuvos geležinkeliai“ bei Vyriausybė sudarė ydingus projekto vystymo planus, dėl kurių reikės griauti Panevėžio rajone įsikūrusių gyventojų namus, išpirkti privačią žemę. Visgi, susirinkusieji labiausiai pyksta dėl to, jog apie „Rail Baltica“ planus, susijusius su jų namais, šie sužinojo jau po sprendimų priėmimų.
„Konstitucija negalioja – ši valstybė degraduoja dėl to, kad negina žmogaus, negina jo nuosavybės. Konstitucijoje yra aiški nuostata – ginti nuosavybę ir paimti tik tuo atveju, jeigu ji yra būtina“, – kalbėjo vienas piketo dalyvių, panevėžietis Tomas Rutkauskas.
„Dėl to ir piketuojame – ne iš gero gyvenimo. Su gyventojais turi būti diskutuojama ir tariamasi“, – teigė jis.
Kritikuojant „Lietuvos geležinkelių“ parengtas alternatyvas dėl Panevėžio rajono jungties, T. Rutkauskas tikino, jog savivaldybėje kuriamas dar vienas šios projekto dalies planas – anot jo, ir pigesnis, ir nereikalaujantis tiek daug griovimo darbų.
Piketuotojai taip pat nerimauja dėl to „Rail Baltica“ projekto kainos.
„Projektas kainuoja 2,7 mlrd. Mūsų grupė sako, kad tas projektas mažiausiai pabrangs dvigubai, nes Latvijos analogiška dalis yra pabrangusi dvigubai“, – dėstė T. Rutkauskas.
Aktyvistas akcentuoja, kad iš esmės „Rail Baltica“ strateginis projektas yra reikšmingas, tačiau panevėžietis kelia klausimą, ar tokie sprendimai turi būti daromi gyventojų sąskaita.
Prašo prezidento pasisakyti
Nors piketuotojai daugiausiai kritikos žeria „Lietuvos geležinkeliams“, daugiausiai vilčių deda į prezidentą, kuris, aktyvistų nuomone, galėtų pasisakyti dėl „Rail Baltica“ projekto problemų.
Jie ieško sprendinių, kurie turėtų mažiausią neigiamą poveikį ir pagrindą žmonių nerimui ir pykčiui.
„Prezidentas yra atsakingas už bendrą Lietuvos strategiją, ekonominę padėtį. Jis privalo bendrauti ir bendradarbiauti su Vyriausybe ir laiku paklausti – kodėl tas projektas vėluoja? Kodėl Seimas, kuris privalo kontroliuoti Vyriausybę, to nedaro? Kodėl nepaklausė susisiekimo ministro, kodėl projektas vėluoja?“ – klausimus, kuriuos, aktyvistų manymu, turėtų kelti prezidentas, vardijo T. Rutkauskas.
„Kviečiame prezidentą imtis iniciatyvos. Dabar palankus metas – rinkimai į prezidento postą. Puiki proga prisijungti ir kitiems kandidatams bei parodyti, kaip jie spręs tą problemą“, – pridūrė piketo dalyvis.
„Rail Baltica“ Lietuva direktorius: ieškome sprendinių, kurie turėtų mažiausią poveikį
Į antradienį vykusį piketą su protestuotojais atvyko pasikalbėti ir „Lietuvos geležinkelių“ atstovai. Vienas jų – „Rail Baltica“ Lietuva direktorius Arenijus Jackus žurnalistams teigė, jog Panevėžio krašto gyventojų būgštavimai yra suprantami.
„Manau, pyktis yra emocija, kurios nei galime kritikuoti, nei kažkaip vertinti. Mes galime kalbėti apie sprendinius, kurie yra arti jų namų ar užlipantys ant jų namų. Be jokios abejonės, tos žmonių emocijos yra pagrįstos. Tačiau yra pasamdyti specialistai, kurie ieško sprendinių, kurie buvo pateikę keletą alternatyvų“, – teigė A. Jackus.
„Jie ieško sprendinių, kurie turėtų mažiausią neigiamą poveikį ir pagrindą žmonių nerimui ir pykčiui“, – patikino jis.
Anot jo, konkretizuoti sprendiniai bus pristatyti birželio mėnesį.
„Bendruomenė galės dar kartą juos įvertinti, pateikti savo siūlymus. Girdėjome, kad siūlymų jie turi – jie visi bus įvertinti. Ir jeigu paaiškės, kad yra kažkokios stebuklingos, kitokios, geresnės alternatyvos – žinoma, į jas bus atsižvelgta“, – patikino A. Jackus.
Jo teigimu, ieškant situacijos sprendinių, vertinama ir situacija dėl žemės išpirkimo – siekiama, jog griaunamų namų skaičius būtų kaip įmanoma mažesnis.
Tuo metu paklaustas apie projekto kainą, „Rail Baltica“ Lietuva direktorius pripažino, jog ji augs, tačiau kiek – negalėjo atsakyti.
„Per pirmąsias dienas ir mėnesius po Ukrainos karo pradžios matėme – metalų kainos keitėsi kartais, sugriuvo visos transportavimo grandinės. Jeigu skaičiuotume tada, tai to projekto pabrangimas būtų didžiulis. Tačiau situacija po truputį tvarkosi, rankami kiti keliai, kainos po truputį krenta – šiandien nėra ta diena, kai būtų galima pasakyti gana patikimą skaičių, kuris po to realizuotųsi“, – aiškino „Lietuvos geležinkelių“ atstovas.
„Tai labai stipriai priklauso nuo geopolitinės situacijos, kurioje gyvename“, – pridūrė jis.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ geležinkelio trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimo komitetas siūlo penkis kartus didinti baudas už žvejybos pažeidimus5
Nuo liepos siūloma griežčiau bausti už žvejybos taisyklių pažeidimus – kai kurias baudas ketinama didinti penkis kartus, tačiau dukart mažiau negu siūlė iniciatoriai – valdančiųjų Seimo narių grupė. ...
-
TVF įvertino Lietuvos ekonomikos situaciją: atsigavimas šiemet spartesnis nei numatyta
Penktadienį Lietuvoje darbą baigusi Tarptautinio valiutos fondo (TVF) misija praneša, kad šalis išlaikė pastarųjų metų šokus ir turėtų atsigauti greičiau, nei prognozuota. TVF Lietuvai šiemet prognozuoja 2,4 proc. be...
-
D. Kreivys apie atsijungimą nuo BRELL: tegul Rusija eina ten, kur nuėjo laivas karo pradžioje4
Lietuva vos po poros mėnesių praneš, kad nebepratęsia sutarties ir kitąmet kartu su Latvija ir Estija atsijungia nuo BRELL žiedo. Būtent šis žingsnis dabar tapo didžiausiu Rusijos propagandos taikiniu. Analitikai perspėja, kad propagandi...
-
Vairuotojai, dėmesio: uždaromas eismas Sargėnų viaduku11
„Via Lietuva“ informuoja, kad nuo birželio 10 iki 28 d. uždaromas šiuo metu rekonstruojamas Sargėnų viadukas. Eismas, siekiant užtikrinti maksimalų eismo dalyvių saugumą, bus kreipiamas apylanka per Sargėnų sankryžą. ...
-
Migracijos departamentas nemokamai keis asmens tapatybės korteles su pasenusiais lustais
Nuo 2022 metų rugsėjo iki 2023-iųjų gruodžio mėnesio Migracijos departamento gyventojams išduotos asmens tapatybės kortelės su pasenusiais lustais bus keičiamos nemokamai. ...
-
TVF misijos vadovas: Lietuva turi plėsti pelno, NT apmokestinimą, naikinti dalį lengvatų (interviu)16
Lietuvai siekiant surinkti daugiau pajamų į valstybės biudžetą bei didinti išlaidas, ypač pensijoms, valdžia turėtų plėsti mokesčių bazę didinant pelno mokestį, plečiant nekilnojamo turto (NT), taršos apmokestinimą bei atsisakant ...
-
TVF baigia misiją Lietuvoje – pristato išvadas1
Tarptautinio valiutos fondo (TVF) misija penktadienį baigia beveik dvi savaites trukusią misiją Lietuvoje ir pristato išvadas bei rekomendacijas Lietuvai. ...
-
Pasaulyje – jau 23 milijonai milijonierių: iš kur jie atsiranda?5
Pasaulyje 5 proc. padaugėjo milijonierių, kurių likvidaus turto vertė siekia milijoną ir daugiau. Šiandien milijonierių visame pasaulyje – 23 mln. Iš kur jie atsiranda, pasakojo ekonomistas, Vilniaus universiteto (VU) Ekonomikos ir ve...
-
Seimas linkęs pritarti savivaldybių rinkliavai iš jų krantuose prisišvartuojančių laivų1
Seimas linkęs leisti prie vandens telkinių esančioms arba savo teritorijoje jų turinčioms savivaldybėms imti rinkliavas iš trumpam laikui jų krantuose prisišvartavusių laivų ar kitų vandens transporto priemonių. ...
-
Seimas svarstys siūlymą nustatyti kriptoturto paslaugų teikėjų veiklos priežiūros institucijas
Seime ketvirtadienį pateiktas įstatymo projektas, kuriuo siūloma nustatyti siekiama nustatyti kriptoturto paslaugų teikėjų veiklos priežiūros institucijas ir užtikrinti reguliavimo nuoseklumą. ...