- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasakojo vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.
– Kokią didžiausią klaidą vairuotojai daro tokiomis oro sąlygomis?
– Pradeda bijoti, ko nereikia bijoti. Svarbiausia, kad išsigąsta, o tada išsigandę vairuoja. Tada nesusiderinama, sprendimai neteisingi, baimės įvairiausios trukdo vertinti situaciją, prisidirbama bėdų.
– Vasarinės padangos irgi nemažą vaidmenį turėjo? Kaip keičiasi vairavimas, kai oro sąlygos žieminės, o padangos – jau vasarinės?
– Turime viską kompensuoti. Jeigu turime vasarines padangas, bet kelias artimas žiemos keliui, reiškia galime kažką padaryti. Ką gi? Dažniausiai tai skirti daugiau dėmesio. Sakėme, kad žmonės dažniau bijo, vengia staigaus stabdymo, nes galima paslysti. Tai nestabdykime staigiai, žiūrėkime į situaciją, prognozuokime, neskubėdami padarykime visus veiksmus iš anksto, tolygiai. Neteks staigiai stabdyti, greitėti ar sukti vairą, taip išvengsime ekstremalios situacijos.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Eisme dalyvauja ir pėstieji, kurie ne visada mato važiuojantį automobilį.
– Dėmesingumas. Viską lemia dėmesingumas, net ir su greičiu. Jeigu važiuojame Kelių eismo taisyklių (KET) leistinu greičiu, viskas yra gerai. Svarbiausia, kad dėmesingumas atitiktų situaciją, kad viskas, ką pamatome, spėtume į tai sureaguoti. Nežiūrėti, ar kažkur yra duobutė, ar sniego lopinėlis, o žiūrime toli į priekį. Toli, tai keli šimtai metrų. Esu klausęs žmonių, kiek jie žiūri į priekį, dažniausiai girdžiu atsakymus 50 ar 20 metrų. Kartais išgirstu drąsų žodį, 100 metrų. O kodėl ne trys, keturi šimtai? Tada matome daug daugiau, nesusidaro kritinių situacijų.
– Vairavimas sutemus. Kai lyja, šlapdriba, matomumas prastas. Kaip tuomet?
– Mes visada turime pasirinkimą. Galime nevairuoti, galime išsikviesti taksi, kad mus nuvežtų labiau patyręs vairuotojas.
– Kaip padangos veikia tokiomis oro sąlygomis, jei yra pritaikytos važiuoti sausu keliu, karštomis vasaros dienomis?
– Nebūtinai sausu keliu, galima ir šlapiu, vasarą lyja. Labai priklauso nuo greičio. Jei dabar matome Vilniaus sąlygas, kai šlapias ir šaltas asfaltas, jei greitis yra taisyklių ribose, 50 ar 60 kilometrų per valandą, aplinkkeliuose šiek tiek didesnis, nemanau, kad kažkas ypatingai pajaus skirtumą.
Apie skirtumus galima kalbėti, jei žmonės važiuos užmiesčio keliais, maksimaliu leistinu greičiu, arba magistralėje pagal datą, ten turime juridinę teisę važiuoti 130 kilometrų per valandą greičiu. Nežinau, ar verta šiomis dienomis tai daryti, greičiausiai – neverta. Mieste panikuoti tikrai nevertėtų. Vairuotojas neturėtų pajausti stabdymo skirtumo, važiuodamas šlapiu asfaltu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką2
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...
-
Transporto agentūra: Lietuvos keliuose sumažėjo „juodųjų dėmių“ – jose žuvo 12 žmonių
Lietuvos valstybiniuose keliuose sumažėjo dideliu avaringumu pasižyminčių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, šiose vietose per pastaruosius ketverius metus žuvo 12 žmonių, skelbia Transporto kompetencijų agentūra (TKA). ...
-
Atnaujintą „Nemuno žiedo“ trasą išmėginę motociklininkai liko nustebę7
Tradicinių „Gazo terapijų“ ir priešsezoninių treniruočių metu, atnaujintus Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos posūkius išmėginę sportininkai neslėpė nuostabos ir džiaugsmo, kad iki pirmųjų šio sezono l...
-
Ką reikia žinoti apgadinus automobilį?
Nutinka eismo įvykis, transporto priemonė nemažai apgadinama. Žinoma, tai ateityje gali sumažinti mašinos vertę, bandant ją parduoti. Ko gali tikėtis nukentėjęs žmogus, be to, kad draudimo įmonė suremontuos automobilį, LNK reportaže pasak...
-
Apie svetimų parkavimo vietų užėmimą: nemalonu, jei pasistatytų ir išvyktų į trijų mėnesių kelionę
Seime siūloma bausti privačias automobilio vietas neleistinai užėmusius vairuotojus. Pataisų rengėjai sako, kad tokių nuobaudų gyventojai prašo jau seniai, o policija tikina, kad nauji įstatymai padės išvengti daugybės konfliktų. ...
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą11
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi54
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...