- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas sugriežtino taksi ir pavežėjų veiklą – nauja tvarka įsigalios nuo 2025-ųjų, kada baigs galioti dabar veikiantys vairuotojų leidimai ir reikės gauti naujus.
Parlamentarai ketvirtadienį priėmė naujus apribojimus ir įpareigojimus numatančias Kelių transporto kodekso pataisas: už balsavo 127 Seimo nariai, prieš buvo vienas, niekas nesusilaikė.
Konservatorius Jurgis Razma tvirtino, kad pakeitimų laukė norintys kokybiškas paslaugas gauti žmonės ir taksi bei pavežėjai, norintys dirbti skaidriai.
„Kai į rinką plūstelėjo vairuotojai iš trečiųjų šalių, gerai situacija neatrodė“, – Seimo posėdyje teigė jis.
J. Razma taip pat pabrėžė, kad pataisos nebeleis pavežėjams važinėti taksi automobiliais su plafonais. Jis taip pat pripažino, kad pakeitimai apribos trečiųjų šalių piliečių galimybes teikti šias paslaugas.
Konservatorius Vilius Semeška vylėsi, kad pavežimų rinkoje sumažėjus vairuotojų iš trečiųjų šalių pagerės klientų aptarnavimas.
„Nežinia, kaip ten sveikatos būklė pas juos yra, ar regėjimas, ar klausa geras, tačiau jie vairuoja mūsų gatvėse, stabdo eismą ir ta vairavimo kultūra ne visuomet yra tokia, kokios mes norėtume“, – sakė jis.
Vakar jau pasitikrinau patekdamas su „Bolt“ į avariją – vairuotojas mėgino per rakto skylutę patekti ten, kur automobilis niekaip netilptų.
Buvęs krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas tikisi, kad sugriežtinimai padidins vairavimo kokybę.
„Vakar jau pasitikrinau patekdamas su „Bolt“ į avariją – vairuotojas mėgino per rakto skylutę patekti ten, kur automobilis niekaip netilptų“, – Seime teigė A. Anušauskas.
Ekonomikos komitete dirbantis Andrius Kupčinskas pabrėžė, kad dabar licencijos išduodamos netikrinant, ar vairuotojas atitinka reikalavimus: „Pirma išduodama licencija, o paskui tikrinama, ar pavežėjas atitinka tuos reikalavimus“.
Tuo metu „valstietis“ Valius Ąžuolas aiškino, kad pavežėjų problema yra daug didesnė nei kosmetiniai pataisymai, nes nesprendžiama mokesčių mokėjimo problema.
Socialdemokratas Gintautas Paluckas pabrėžė, kad taksi ir pavežėjų vairuotojai privalės turėti ne bet kokios, o B kategorijos vairuotojo pažymėjimą.
Pataisos numato, kad nuo kitų metų Lietuvoje taksi ir pavežėjų paslaugas galės teikti tik tie vairuotojai, kurie turės galiojantį Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės ar NATO šalyje, Šveicarijoje arba Ukrainoje išduotą pažymėjimą.
Šis pakeitimas aktualus daug vairuotojų, nes Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, dabar su trečiųjų šalių vairuotojo pažymėjimais Lietuvoje važinėja apie penktadalis pavežėjų.
Taksi vairuotojai turės naudoti su spausdintuvu sujungtą taksometrą arba taksometrą ir kasos aparatą.
Seimas taip pat nustatė daugiau reikalavimų vairuotojams, norintiems tapti taksi vairuotojais ar pavežėjais, įtvirtinamos pareigos keleivių vežimo organizatoriams, pavėžėjamas, taksi vairuotojams, dispečerinėms bei įmonėms. Kaik urie reikalavimai įsigalios nuo šių metų gegužės 6-osios.
Taip pat vairuotojams bus keliamas nepriekaištingos reputacijos reikalavimas, kai prašys leidimo dirbti.
Pavėžėjai keleivių vežimo organizatoriui turės nurodyti savo sąskaitos numerį ir pateikti tai įrodantį dokumentą – banko išrašą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
EK Lietuvos ekonomikos augimo prognozę mažina iki 2 proc.
Europos Komisija (EK) mažina šių Lietuvos ekonomikos augimo prognozę iki 2 proc., trečiadienį pranešė Komisijos atstovybė Lietuvoje. ...
-
VPT: rastas neatitikimas tarp Nacionalinio stadiono statybai pasiskolintų ir išleistų lėšų
Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) nustatė, kad Nacionalinio stadiono statybai nuo 2021 metų iš komercinių bankų galėjo būti pasiskolinta apie 120 mln. eurų, tačiau ši suma gali neatitikti atliktų darbų kainos, trečiadienį skelbi...
-
BFK – už didelių grupių informacijos perdavimą dėl 15 proc. pelno mokesčio
Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį bendru sutarimu pritarė daliniam Europos Sąjungos (ES) direktyvos, kuria didelės tarptautinių įmonių grupės turės mokėti minimalų 15 proc. pelno mokestį, perkėlimui į nacionalinę teisę. ...
-
Praneša apie prasidedančius tvarkymo darbus magistralėje ties Kaunu2
„Via Lietuva“ tęsia svarbiausius kelių infrastuktūros tvarkymo darbus automagistralėje ties Kaunu: pradedama tilto per Kruną rekonstrukcija, atnaujinami Sargėnų viaduko kapitalinio remonto darbai bei tęsiama A. Meškinio tilto per Ner...
-
K. Navickas siūlo pataisas, kaip geriau kontroliuoti augalų apsaugos priemones
Institucijos neturi įgaliojimų kontroliuoti, ar Lietuvoje naudojamos augalų apsaugos priemonės yra falsifikuotos arba patenka į šalį neteisėtai, sako žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas. Todėl jis siūlo įstatymu suteikti įgaliojimus Va...
-
Vilniaus savivaldybė apie Nacionalinį stadioną: infrastruktūros planavimas – baigiamojoje stadijoje2
Vilniaus miesto tarybai trečiadienį planuojant svarstyti pagal Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) išvadas pakoreguotą Daugiafunkcio komplekso projektą, miesto savivaldybės projektų vadovė Lina Melianienė teigia, kad savivaldybės planai d...
-
Lietuva ir NASA pasirašė susitarimą dėl kosmoso tyrinėjimų
Lietuva pasirašė JAV Valstybės departamento ir kosmoso agentūros (NASA) inicijuotą „Artemis“ susitarimą, kuriuo įtvirtinami praktiniai saugaus ir tvaraus kosmoso tyrinėjimo principai. ...
-
Palangoje – dėmesys mokesčių mokėtojams
Minint Pagarbos mokesčių mokėtojams dieną, Palangoje pagerbti daugiausiai mokesčių į kurorto biudžetą sumokėję verslininkai bei privataus apgyvendinimo paslaugų teikėjai. ...
-
Iniciatyvos „4 procentai“ atstovai: premjerė planų neatskleidė, tačiau sprendimas bus4
Su premjere Ingrida Šimonyte trečiadienį susitikę už didesnį finansavimą gynybai pasisakantys verslo atstovai teigia iš ministrės pirmininkės nesulaukę konkrečių įvardytų iniciatyvų, tačiau gavę patikinimą, jog sprendimai bus pri...
-
Lietuva pasirašys „Artemis“ susitarimą ir įsipareigos saugiai tyrinėti kosmosą11
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė trečiadienį pasirašys „Artemis“ susitarimą, kuriuo Lietuva įsipareigos saugiai ir tvariai tyrinėti kosmosą. ...