Pabrangus elektrai troleibusų parke – dideli iššūkiai: ar nesvarstoma kelti bilietų kainų?

  • Teksto dydis:

Vilniaus troleibusų parke savo pamainos laukia kelios dešimtys troleibusų. Dabar jie ilsisi. Šiuo metu sostinės gatvėmis važinėja per 100 troleibusų, nuo rugsėjo jų bus dar daugiau. Troleibusų turi ir Kauno miestas. Tai tokia transporto priemonė, kuriai reikia elektros, o ji pabrangusi ir nežinia, kiek dar brangs. Apie kylančius iššūkius – LNK pokalbis su „Vilniaus viešojo transporto“ atstove Giedre Buivydaite.

– Kaip transporto įmonės rengiasi taupyti?

– Bendrovė sureagavo į pakilusias elektros kainas. Sumažinome nuvartojimą pirmiausia viduje – prašėme nenaudoti kondicionierių, išjungti apšvietimą bendrose patalpose, kur nebūtina elektra. Svarstomos ir kitos priemonės – LED apšvietimas iki rugsėjo mėnesio, pereiti į oras-vanduo šildymo sistemas, kur įmanoma, tai prisidės prie bendro taupymo. Kalbant apie troleibusų parką, vasarą išleidžiame mažiau – turime apie 127 troleibusus šiuo metu mieste. Išnaudojame liepos mėnesį 1,1 mln. kilovatvalandžių, tai apie 61 tūkst. eurų bendrai. Atnaujinome kontaktinį tinklą, keičiame radijo bangomis valdomais iešmais, kurie truputį prisidės prie elektros taupymo. Dabar mieste įrengti 25 radijo bangomis valdomi iešmai, iki Naujųjų metų planuojama 30. 

– Vadinasi, bus geresnis troleibusų pravažumas?

– Taip. Troleibusams sukant į dešinę ar kairę, kai nebuvo radijo bangomis valdomų iešmų, reikėjo papildomos galios ir srovės tam, kad pravažiuotų sankryžą. Su naujais prietaisais tai lengviau, mažiau srovės ir jos mažiau suvartojama. Tikimės, kad matysime kintantį elektros suvartojimą.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:

 

 

– Ar neplanuojama mažinti troleibusų, maršrutų skaičiaus?

– Kol kas tikrai ne. Srautai auga. Vilniaus miesto savivaldybė tikrai tikisi, kad Vilniaus viešasis transportas veš keleivius atnaujinus rugsėjo maršrutus. Tikrai žiūrėsime, derinsime pagal situaciją, bet kol kas mažinti tikrai neplanuojama.

– Ar nesvarsto Lietuva atsisakyti troleibusų kaip senos transporto priemonės?

– Kol kas tikrai negirdėjau tokių svarstymų. Svarstome įsigyti autonominės ridos troleibusų, vadinasi, jie galės važiuoti be kontaktinio tinklo pasikrovę iki 20 km. Tai prisidės prie taupymo.

Tikrai brangu ir didelis iššūkis.

– Ar Vilniuje važiuojantys elektra varomi autobusai dar brangesni?

– Turime kelis elektrinius, bet kiti varomi dujomis. Šią vasarą pakilus dujų kainoms, retinome šių autobusų maršrutus taupydami.

– Troleibusai adaptuoja sumažėjimą?

– Taip. Stengiamės amortizuoti išlaidas ir kompleksiškai žiūrime į troleibusų ir autobusų parką.

– Kaip reaguojate, kai matote, kad kainos auga ir nežinia kada sustos?

– Tikrai brangu ir didelis iššūkis. Su partneriais ir akcininkų svarstoma, matyt, bus kažkokių sprendimų, dabar sudėtinga pasakyti.

– Gal yra perteklinių maršrutų?

– Mes tik vykdome užsakymus, tikrai negalime patys nuspręsti, kur sumažinti. Yra svarstymų vėlinti maršrutus, tačiau tai tik svarstymai, nes prioritetas –  keleiviai ir jų poreikiai.

– Ar nesvarstoma elektros pabrangimą kompensuoti didinant bilietų kainas?

– Kol kas nesvarstoma. Bendradarbiaujama kartu su „Susisiekimo paslaugomis“. Jie atsakingi už bilietus Vilniaus mieste. Kadangi tai liečia keleivius, bet kokiu pabrangimo atveju jie bus informuoti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

senis

senis portretas
spausdinkit pinigus kelkit žmonių pajamas ir kai nuo kainu kėlimo pradėsit vemt tada gal pradėsit galvot ka reikia daryt kad to nebūtu nes dabar valdžios daug o iš to naudos jokios.

>5 EURAI

>5 EURAI portretas
tave reikia užraugti (ar už-Konservuoti) statinėje. Būsi kitoms kartoms rodomas kaip konservuotas pajacas.

ką čia svarstyti?

ką čia svarstyti? portretas
pakėlei kainas ir viskas. Juk vistiek važiuos į darbą. Valgyt tai norės tautiečiai, važiuos. O gal... dar daugiau bilietų išpirks? Pamanys, kad dar brangs, ir puls pirkti kaip pašėlę. Žinom mes tuos savo tautiečius.
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių