- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Milijonai keleivių, šimtai tūkstančių transporto priemonių. Praėję metai bendrovei „Smiltynės perkėla“ buvo darbingi ne vien perkėlimų skaičiumi. Ilgametes marių laivybos tradicijas puoselėjanti įmonė įgyvendina ambicingus projektus, kurie svariai prisideda siekiant ne tik vis aukštesnių klientų aptarnavimo, bet ir specialistų darbo sąlygų standartų.
Rekonstrukcija jau įsibėgėjo
Kaip pripažino bendrovės „Smiltynės perkėla“ generalinis direktorius Mindaugas Čiakas, praėjusiais metais sėkmingai įgyvendinti įmonės strateginiai tikslai pareikalavo didžiulio visos komandos įdirbio bei susitelkimo.
Ir pirmiausiai šį laikotarpį ženklina vienas svarbiausių įvykių visoje „Smiltynės perkėlos“ istorijoje – 2023 m. rugsėjo 11-ąją pasirašyta statybos darbų sutartis dėl Naujosios perkėlos keleivių stoties bei viešųjų erdvių rekonstrukcijos.
Pašnekovo žodžiais, ši investicija reikšmingai prisidės modernizuojant Lietuvos pajūrio infrastruktūrą bei sykiu didinant visos Vakarų Lietuvos regiono patrauklumą. Taip pat ženkliai pagerės darbo sąlygos darbuotojams. Praėjusių metų spalį startavę rekonstrukcijos darbai, planuojama, bus baigti antroje 2025 m. pusėje.
Ne tik aplinkai draugiškas, bet ir ekonomiškai naudingas sprendimas atnaujinti bendrovės laivyno techninę būklę atliepia visų suinteresuotųjų šalių šiuolaikinius lūkesčius.
Kaip pasakojo M. Čiakas, bendrovė įgyvendina projektus, kurie skirti tiek infrastruktūrai modernizuoti, tiek perkėlimo paslaugoms gerinti, tiek saugumui užtikrinti. Į ilgalaikį turtą 2023 m. iš viso investuota 2,3 mln. eurų (2022 m. – 2,4 mln. eurų). Praėjusių metų planas siekė 2,5 mln. eurų, tad visos reikšmingiausios investicijos faktiškai buvo visiškai įgyvendintos.
Didžiausia įmonės investicijų dalis kitų įrenginių grupėje buvo nukreipta į Naujosios perkėlos informacinius ekranus ir laivyną aptarnaujančio personalo laikinas darbo vietas.
Padės suvaldyti eiles
Kaip viena svarbiausių 2023 m. užduočių minėtina ir krantinių rekonstrukcija – pirmojo etapo darbai jau baigti. 2,5 mln. eurų vertės projekto įgyvendinimo metu įrengti pažangūs, pagal vandens lygį reguliuojami pakeliamieji tilteliai, kurie užtikrins sklandų transporto priemonių pakrovimą į keltą ir iškrovimą iš jo. Antrasis projekto etapas turėtų finišuoti šį pavasarį.
Bendrovės „Smiltynės perkėla“ vadovo teigimu, įmonė yra išsikėlusi aukštus aptarnavimo standartus, todėl nuosekliai investuoja į savo klientų patirčių gerinimą.
Mindaugas Čiakas. „Smiltynės perkėlos“ nuotr.
„Vienas naujausių patobulinimų susijęs su pirmumo teise patekti į keltą turinčiais klientais – buvo įdiegta moderni tokių transporto priemonių kontrolės sistema. Tai keleiviams leis greičiau ir lengviau pakliūti į keltą, be to, užkirs kelią nesąžiningiems atvejams“, – kalbėjo M. Čiakas.
Eilių valdymo sistema įrengta Naujojoje perkėloje Smiltynės pusėje.
Nors pastaruoju metu infrastruktūrai gerinti bendrovė „Smiltynės perkėla“ skiria dideles pajėgas ir investicijas, pagrindinė ir svarbiausia laivybos kompanijos darbo priemonė – keltai taip pat neliko pamiršti.
Praėjusiais metais reikšmingiausios įmonės investicijos – 0,9 mln. eurų – pasiekė būtent marių transportą.
Vieningo transporto link
Įmonė neatsisako tvarios veiklos siekių ir toliau tęsia keltų modernizavimo darbus. Štai praėjusiais metais svarbių pokyčių sulaukė „Neringa“: senieji pagrindiniai kelto varikliai buvo pakeisti nauja „širdimi“ – aukščiausius „IMO Tier III“ / „EU Stage V“ standartus atitinkančiais „Volvo Penta D16“ varikliais.
„Sumontuoti naujieji varikliai leis sumažinti kuro sąnaudas, o sykiu – ir į atmosferą išmetamų kietųjų dalelių bei azoto oksidų kiekius. Tad neabejoju, jog šis ne tik aplinkai draugiškas, bet ir ekonomiškai naudingas sprendimas atnaujinti bendrovės laivyno techninę būklę atliepia visų suinteresuotųjų šalių šiuolaikinius lūkesčius“, – teigė bendrovės „Smiltynės perkėla“ vadovas.
Be pagalbinių ir dviejų pagrindinių variklių keitimo „Neringai“, praėjusiais metais atliktas ir kelto „Nida“ dokinis remontas.
Dar vienas ne mažiau svarbus ir unikalus projektas Lietuvoje, prie kurio įmonė prisijungė, – viena atsiskaitymo forma, e.bilieto kortele, sujungtas sausumos ir vandens transportas. Tai reiškia, kad tokia kortele galima atsiskaityti tiek už miesto viešojo transporto, tiek už „Smiltynės perkėlos“ teikiamas persikėlimo Kuršių mariomis paslaugas.
M. Čiako teigimu, pradėti darbai bus tęsiami ir toliau: „Įmonė drąsiai imasi naujų projektų, reikšmingai prisidedančių prie tvarumo sprendimų ir kuriančių ilgalaikę naudą ne tik Vakarų Lietuvos regiono, bet ir visos šalies mastu.“
Skaičiai ir faktai
2023 m. ataskaitiniu laikotarpiu bendrovės „Smiltynės perkėla“ keltai atliko 27,9 tūkst. reisų – 0,2 tūkst., arba 0,7 proc., mažiau nei 2022 m.
Palyginti su 2022-aisiais, praėjusiais metais keleivių ir dviratininkų perkelta 2 proc. mažiau, tuo metu transporto priemonių – 2,6 proc. daugiau. Gerokai, net 8 tūkst., išaugo ne tik lengvųjų automobilių srautai – dėl dviračių tako rekonstrukcijos Kuršių nerijoje taip pat perkelta 9 tūkst. daugiau sunkiojo transporto priemonių.
Laivyba: po remonto atgimęs keltas „Nida“ vėl drąsiai skrodžia marių bangas.„Smiltynės perkėlos“ nuotr.
Daugiau nei 90 proc. visų savo pajamų bendrovė „Smiltynės perkėla“ gauna iš keleivių ir transporto priemonių perkėlimo keltais paslaugų (2023 m. – 97,5, 2022 m. – 98,1 proc.).
2023 m. įmonės pajamos, palyginti su 2022-aisiais, padidėjo 24 proc. (nuo 6,5 mln. iki 8 mln. eurų.) Tokį pajamų augimą lėmė pajamų iš perkėlimų keltais veiklos augimas.
Bendrovės 2023 m. veiklos sąnaudos sudarė 7,1 mln. eurų, tai yra 13 proc. (0,8 mln. eurų) daugiau nei 2022 m.
Didžiausią dalį visoje sąnaudų struktūroje sudaro: personalo išlaikymas – 45 proc., nusidėvėjimas ir amortizacija bei mokesčiai – po 17 proc., keltų išlaikymas – 10 proc. Palyginti su 2022-aisiais, kito tik nusidėvėjimo ir amortizacijos rodiklis (buvo 19 proc.).
Bendrovės 2023 m. veiklos pelnas iki mokesčių, palūkanų, nusidėvėjimo ir amortizacijos (EBITDA) sudarė 2,3 mln. eurų. Palyginti su 2022 m., EBITDA padidėjo 71 proc. (1 mln. eurų). EBITDA marža 2023 m. siekė 29 proc. (2022 m. – 21 proc.).
Geresniems nei 2022 m. veiklos pelningumo rodikliams įtakos turėjo uždirbtos didesnės pajamos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangos oro uosto teritorijoje bus kertamas miškas16
Užtikrinant orlaivių saugą, Palangos oro uosto teritorijos rytinėje dalyje bus naikinamas anksčiau valstybei priklausęs miškas. ...
-
Išleistas ar ištaškytas milijonas?27
Klaipėdos tarybos posėdyje opozicijos atstovai miesto merui Arvydui Vaitkui uždavė klausimą – koks viešosios įstaigos „Klaipėda ID“ likimas? ...
-
Trumpam užsuks vasara
Nuo šiandienos žvarbų orą kuriam laikui pamiršime, laukia gana vasariški orai, bent jau šį savaitgalį ir pirmąją kitos savaitės pusę. Sinoptikai žada kai kuriomis dienomis orą sušilsiant net iki 23 laipsnių &scaro...
-
Neringos skulptūra dar nesutvarkyta11
Nuo kovo pabaigos nubyrėjusios Neringos skulptūros plokštės kol kas dar nepakeistos naujomis. Jau surinktos plokščių liekanos, tačiau stop juosta ar kitais skiriamaisiais ženklais skulptūra neapjuosta. ...
-
Jakų gyventojai sunerimę: tamsaus gymio vyras į savo automobilį mėgino įsisodinti berniuką?10
Jakų gyventojai ne juokais sunerimę. Maždaug dešimties metų berniuką autobusų stotelėje, kaip įtarta, tamsaus gymio vyriškis mėgino įsisodinti į savo automobilį. Vaikas nuo vyro paspruko. ...
-
Prie parduotuvės Žardės kvartale – netvarka14
Žardės kvartale prie įėjimo į „Iki“ parduotuvę sutrupėjusios laiptų plytelės dar nepradėtos tvarkyti, tik apjuostos stop juosta. Klaipėdiečiai piktinasi, esą ši problema daugiau negu mėnesį nesprendžiama. Be to, į parduotuv...
-
I. Kanto viešojoje bibliotekoje – pokyčiai: Laukininkų padalinys laikinai uždarytas
Klaipėdos savivaldybės Imanuelio Kanto viešosios bibliotekos Laukininkų padalinyje vyksta remonto darbai, kurie truks apie tris mėnesius. Bus atnaujintos bibliotekos knygų lentynos, pakeistos grindys, padažytos sienos ir atlikti kiti būtini darba...
-
Uostamiestyje daugės žaidimų aikštelių1
Daugiabučių kvartaluose gyventojai pasigenda naujų žaidimų erdvių savo vaikams, tačiau situacija pamažu keičiasi ir naujų žaidimų aikštelių daugėja. Kasmet savivaldybė uostamiestyje įrengia po vieną didelę laisvalaikio erdvę, kurioje ...
-
Klaipėdiečiai vėl atakuoja savivaldybę: kiemuose – šimtai apleistų automobilių6
Klaipėdiečiai vėl atakuoja savivaldybę dėl kiemuose rūdijančių apleistų automobilių. Aiškėja, kad pernai surašyta daugiau nei 500 protokolų dėl apleistų mašinų. ...
-
Mažosios Lietuvos istorijos muziejus švenčia dvi sukaktis: pastato istorija – turtinga7
Šiemet Mažosios Lietuvos istorijos muziejus (MLIM) švenčia dvi sukaktis – pastato 250-metį ir muziejaus veiklos šimtmetį. Šiai progai paminėti čia vyks įvairūs renginiai, užsiėmimai, edukacijos, o kad būtų lengviau...